Bloggar jag följer

onsdag 8 december 2021

Utdelningar och Förändringar November

 Lite sent inlägg att skriva ang novembers utdelningar och portföljens förändringar men lyckades glömma inlogget till bloggen 😅.. Men men nu är jag här! Aktieportföljen har sväng ordentligt under Månaden. från ATH på 1.04 Miljoner ner till 980tusen. Främst på grund av Evolution / Embracer och Pepix som störtdök. Har inte jätte poster i bolagen men ändå märkbart.

November har gått i rasande fart och det har rullat in en hel del kulor! Då jag satte in ca 1Miljon ( Efter en lysande lägenhetsaffär ) mellan September/Oktober så har jag inget att jämföra med från föregående år. 

November Utdelningar - 

Abbvie - 423kr

Cibus -    113 kr

H&M -    708 kr

Investor - 359 kr

Seb -     590 kr

Swe B - 730 kr

Telia -     260 kr

Xact nordic hög - 391 kr

Omega health Care -241 kr

Realty Income -  89 kr

Total - 3906 kr - inte helt illa! 


November Transaktioner  -

Investment Ab Spiltan - Ny Köp

Geo Group Inc - Ny Köp

Boston Pizza - Ny Köp

Swedish Match - Ny köp

Evo - Ny Köp


Som vanligt skeppades 12k in på avanza från lönen och just nu ligger portföljvärdet på 1,14 Miljoner med en kassa på 41K. 


Bara en månad kvar av året och jag kommer nog ligga lite lågt med köp december ut. Förhoppningsvis kan jag plocka min första lilla utdelning från bolaget och se över vad jag vill göra under 2022. Mer om det i Januari! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Utdelningar och Förändringar November

 Lite sent inlägg att skriva ang novembers utdelningar och portföljens förändringar men lyckades glömma inlogget till bloggen 😅.. Men men n...